MUNKATERV 2004/2005.
részletek
EU-Memorandum
3. Kulcsüzenet: INNOVÁCIÓ A TANÍTÁSBAN ÉS A TANULÁSBAN
A tanítás, mint szakma szerepe döntő változásokon fog átmenni a következő évtizedekben.
A tanárok és oktatók vezetőkké, mentorokká és közvetítőkké válnak.
Szerepük-és ez alapvető fontosságú- a tanulók segítése és támogatása, akik a lehetőségekhez
képest maximális önállósággal tanulnak majd.
4. Kulcs-üzenet: a TANULÁS ÉRTÉKELÉSE
Javítani kell azokon a módokon, ahogyan a tanulásban való részvétel és annak kimenetele
értelmezést és értékelést kap, különösen nem formális és informális tanulás esetén.
II. A SZAKMAI MUNKA
1. A 2004/2005. nevelési év/tanév célkitűzései:
Óvodai terület:
Ø Az óvodákkal kialakult szakmai együttműködés további megvalósítása hatékony, szakszerű,
az igényekhez alkalmazkodó szolgáltatások biztosításával.
Ø Az óvodai nevelőtestületek többségi igényeit figyelembevevő kerületi tanfolyamok, programok,
szakmai napok szervezése.
Ø Az egyes nevelőtestületek aktuális szakmai tevékenységének segítése a megfogalmazott
óvodánkénti igények alapján.
Iskolai terület:
Ø Az iskolákkal eddig kialakított szakmai együttműködés továbbépítése,
folyamatos szolgáltatási igényfelmérésre alapozva.
Ø Az IMIP működtetésének, továbbépítésének segítése
Ø A Házirend, SZMSZ módosításának segítése.
Ø Helyi tanterv módosításának segítése
Ø Tantárgyi minimumkövetelmények áttekintése
Ø A kerületi mérési eredmények tükrében segítségnyújtás
Ø Kerületi szakértői lista kialakítása
Ø Közművelődés napjának megünneplése
Ø Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése
Ø Közoktatási Közalapítvány nyertes pályázatának megvalósítása:
„Európai polgárránevelés” konferencia, Európai Uniós pályázatíró tanfolyam
Ø Házirend, SZMSZ módosításában való szakmai közreműködés, segítségnyújtás
Ø IMIP, PP, HOP működtetésének segítése
Ø A pedagógus lelki egészségének megőrzése
Ø Az óvodapedagógusok többségi igényei alapján az alábbi tanfolyamok megszervezése:
Delecato (Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére, és oldására)
Ø Szakmai segítségnyújtás a mérés-értékelés, a minőségirányítás szakszerű megvalósításához
Ø Helyi tanterv módosításának segítése
Ø Kerületi mérési eredmények iskolai értelmezésének, felhasználásának segítése
Mottó: „A magam részéről éppen abban látom a pedagógus egyik legfontosabb
feladatát, hogy képes legyen célszerűen és hatékonyan befolyásolni a rábízott gyermek fejlődését.”
Prof. Dr Eiben Ottó humánbiológus
Téma: Kulcskompetenciák
Tanári mesterségbeli megújulás segítése
Attitűdváltás a pedagógustársadalomban
Időpont: 2005. február 28. - március 4.
Nyitónap: 2005. február 28.
Alapelv:
- A 2004. évi Pedagógiai Napok tapasztalatainak, az elégedettségi kérdőívek visszajelzéseinek figyelembevétele.
- Intézményi igények felmérése
- Igények alapján meghatározott témákban tervezhető pályázatok kiírása
pedagógusok részére
- Kiállítás szervezése óvodás, iskolás gyermekek munkáiból
IDŐPONT: 2004. OKTÓBER 27.
HELYSZÍN: PATAKY Művelődési Központ
A konferencia a Fővárosi Közoktatásfejlesztési Közalapítvány pályázatán elnyert pályadíjból kerül megrendezésre.
A konferenciához kapcsolódva, szintén a pályázat eredményeképpen szervezzük meg az EU-s
pályázatírásra felkészítő tanfolyamunkat.
Ifjú Zenebarátok Napjának megünneplése – 2004. november 20.
Részfeladatok: Kapcsolatfelvétel a Kőbányai Zeneiskolával 2004. szeptember 15.
Ünnepi zenei műsor szervezése az óvodásoknak.
A Tudomány Világnapjának megünneplése – 2004. november 10.
|