***Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA*Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA*Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA***
***Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA*Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA*Pedagógiai Szolgáltató*KŐBÁNYA***
HELLO
 
........................................................................

Az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt az elhízott gyermekek száma, aminek vitathatatlan oka a hibás táplálkozás és a mozgásszegény életmód.

Magyar Bálint oktatási miniszter a gyermekek egészségesebb táplálkozása érdekében kívánatosnak tartja az iskolai büfék, élelmiszer-automaták működtetési szabályozóinak mielőbbi módosítását.

Az Egészségügyi Minisztérium honlapján közzétették azt az (ajánlást) , amely az iskolai büfék korszerű táplálkozást jelentő választékának kialakítását segítheti.

 

 
----------------------------------------------
 
MENÜ
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
SZÁMLÁLÓ
Indulás: 2004-10-22
 
NAPTÁR
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
.-.-.-
 
>>>>>>>
 
OVILÁGUNK

Ovilágunk 2004. szeptember

A kreativitásra nevelés óvodai lehetőségei


  
A XXI. század elején az óvodai nevelés egyik fókuszba került területe a krea-tivitásra nevelés. Az idei Debreceni Pedagógiai Napok programjában is ki-emelt figyelmet kapott ez a terület, Dr. Deliné Dr. Fráter Katalin fejtette ki minden gyakorló pedagógus számára megszívlelendő gondolatait a témával kapcsolatban. Az alábbiakban előadásának összefoglalása olvasható. A modern óvodai nevelésnek is lépést kell tartania a XXI. század új kihívásaival, fo-lyamatosan változó társadalmi környezetre kell felkészíteni a jövő generációját. Milyen tulaj-donságokat kell megalapozni már óvodáskor-ban, milyen készségek, képességek teszik lehetővé majd a fiatalok alkalmazkodását a gyorsan változó időkhöz? Az óvodáskorú gyermek akkor fejlődik legjobban, ha olyan tevékenységeket biztosítunk számára, amelyet belsőleg motivált örömforrás, élmény, és erős érzelmek hajtják. Ez a tevékenység a játék, amelyben megvalósítható a szabadság és a korlátozás egyensúlya. A szabadság a kreativi-tás kiteljesedését segíti, a korlátozás a közös-ségi élet szabályait. A kreativitás fejlődését a hagyományos tekintélyelvű pedagógia kevésbé segíti, míg a konstruktív szemléletű óvodapedagógus állan-dó interakcióban nevel, vannak stabil szabá-lyai, és a változó élethelyzetekhez igazítható mobil szabályok is. Ez utóbbiak a helyzethez, a résztvevőkhöz, a történésekhez igazodnak, közösen konstruálják, hozzák létre. A konstruk-tív szemlélet a gyermeki kreativitásra épít, akti-vizálja a gyermekek probléma-felfedező, és megoldást kereső magatartását. A kreativitás-ra építő nevelés a helyzetekben három lépés-ben, a gyermekekkel közösen keresi a meg-nyugtató megoldást: kommunikál, vagyis megbeszéli a helyzetet, meghallgatja a véle-ményeket. Konszenzust keres, az érdekeket összeegyezteti, megegyezésre törekszik, és kooperál, azaz együttműködésre serkent, ta-nulási helyzeteket teremt a játékban, mert a játék a szociális tanulás fő színtere. A kreativitást fejlesztő játékok ismérvei, a szabadság, és a korlátok egyensúlya, azaz miben biztosítsunk szabadságot, és mikor állítsunk korlátokat? Szabadság biztosítása Korlátok állítása Mit játszanak Ha a testi-lelki egészséget veszélyezteti, bal-esetveszélyes Hogyan játsszák Ha a viselkedési szokásokat veszélyezteti, kirekesztő Kivel játszanak Ha agresszív a játék Milyen eszközöket használnak Ha másokat akadályoznak, zavarnak játé-kukban Közös szabályok létrehozása Ha kirekesztik a nehezen beilleszkedőket Mennyi ideig játsszák (jó, ha folytatható, fej-leszthető, bővíthető) Ha kötelezettségekbe ütközik Témák összekapcsolása Ha nincs közös szabály Hogyan segíthetik az óvodapedagógusok a kreatív játékot? A többféle nyersanyagból való alkotás, a szerepjátékok fejlesztő tevékenysé-gének prioritása a vizuális technikák bevoná-sával, a szabadság biztosítása az eszközök használatában, a szabályok kialakításában, a felnőtt inspiráló szerepének érvényesítése mind biztosítéka lehet a kreatív játéknak. Az ismeretek alkalmazását segítő szabályjátékok létrehozása, a gyermekek elképzeléseinek támogatása, továbbá a csoportos játék is fo-kozhatja a kreativitást. S végül a legfontosabb szerephez a játékos óvodapedagógus juthat, aki nem letöri, korlátozza a gyermekek ötleteit, kezdeményezéseit, hanem megértve azt segíti, hogy a képzelet szárnyalhasson az ésszerű keretek között.

 

 
FIGYELEM!!!!!!!!!!!!!

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

kattints rá!  http://www.necc.hu

        http://vision.vein.hu/~woodpaul/diploma/
lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

A Nemzetközi Diákteljesítmény-mérési Program (Programme for International Student Assassement) PISA 2003

Párizsi kutatók közel negyven ország diákjainak tudását, képességét és készségét mérték fel. Magyarország az utolsó harmadban végzett.

 
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
 
LINKEK
 
IDŐ
 
-
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség