MUNKATERV 2004/2005. 
részletek 
  
EU-Memorandum 
  
3. Kulcsüzenet: INNOVÁCIÓ A TANÍTÁSBAN ÉS A TANULÁSBAN 
  
A tanítás, mint szakma szerepe döntő változásokon fog átmenni a következő évtizedekben. 
A tanárok és oktatók vezetőkké, mentorokká és közvetítőkké válnak. 
Szerepük-és ez alapvető fontosságú- a tanulók segítése és támogatása, akik a lehetőségekhez 
képest maximális önállósággal tanulnak majd. 
  
4. Kulcs-üzenet: a TANULÁS ÉRTÉKELÉSE 
  
Javítani kell azokon a módokon, ahogyan a tanulásban való részvétel és annak kimenetele 
értelmezést és értékelést kap, különösen nem formális és informális tanulás esetén. 
  
II. A SZAKMAI MUNKA 
1. A 2004/2005. nevelési év/tanév célkitűzései: 
Óvodai terület: 
Ø       Az óvodákkal kialakult szakmai együttműködés további megvalósítása hatékony, szakszerű,  
az igényekhez alkalmazkodó szolgáltatások biztosításával.  
Ø       Az óvodai nevelőtestületek többségi igényeit figyelembevevő kerületi tanfolyamok, programok,  
szakmai napok szervezése. 
Ø       Az egyes nevelőtestületek aktuális szakmai tevékenységének segítése a megfogalmazott 
 óvodánkénti igények alapján. 
Iskolai terület: 
Ø       Az iskolákkal eddig kialakított szakmai együttműködés továbbépítése, 
 folyamatos szolgáltatási igényfelmérésre alapozva. 
Ø       Az IMIP működtetésének, továbbépítésének segítése 
Ø       A Házirend, SZMSZ módosításának segítése. 
Ø       Helyi tanterv módosításának segítése 
Ø       Tantárgyi minimumkövetelmények áttekintése 
Ø       A kerületi mérési eredmények tükrében segítségnyújtás 
Ø       Kerületi szakértői lista kialakítása 
Ø       Közművelődés napjának megünneplése 
Ø       Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése 
Ø       Közoktatási Közalapítvány nyertes pályázatának megvalósítása: 
„Európai polgárránevelés” konferencia, Európai Uniós pályázatíró tanfolyam 
Ø       Házirend, SZMSZ módosításában való szakmai közreműködés, segítségnyújtás 
Ø       IMIP, PP, HOP működtetésének segítése 
Ø       A pedagógus lelki egészségének megőrzése 
Ø       Az óvodapedagógusok többségi igényei alapján az alábbi tanfolyamok megszervezése:  
Delecato (Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére, és oldására) 
Ø       Szakmai segítségnyújtás a mérés-értékelés, a minőségirányítás szakszerű megvalósításához 
Ø       Helyi tanterv módosításának segítése 
Ø       Kerületi mérési eredmények iskolai értelmezésének, felhasználásának segítése 
Mottó: „A magam részéről éppen abban látom a pedagógus egyik legfontosabb  
feladatát, hogy képes legyen célszerűen és hatékonyan befolyásolni a rábízott gyermek fejlődését.” 
                                                                       Prof. Dr Eiben Ottó humánbiológus 
Téma: Kulcskompetenciák  
Tanári mesterségbeli megújulás segítése 
Attitűdváltás a pedagógustársadalomban 
Időpont: 2005. február 28. - március 4. 
Nyitónap: 2005. február 28. 
Alapelv:  
- A 2004. évi Pedagógiai Napok tapasztalatainak, az elégedettségi kérdőívek visszajelzéseinek figyelembevétele.  
- Intézményi igények felmérése 
- Igények alapján meghatározott témákban tervezhető pályázatok kiírása 
 pedagógusok részére  
- Kiállítás szervezése óvodás, iskolás gyermekek munkáiból 
IDŐPONT: 2004. OKTÓBER 27. 
HELYSZÍN: PATAKY Művelődési Központ 
A konferencia a Fővárosi Közoktatásfejlesztési Közalapítvány pályázatán elnyert pályadíjból kerül megrendezésre. 
A konferenciához kapcsolódva, szintén a pályázat eredményeképpen szervezzük meg az EU-s 
pályázatírásra felkészítő tanfolyamunkat.
  
Ifjú Zenebarátok Napjának megünneplése – 2004. november 20. 
Részfeladatok: Kapcsolatfelvétel a Kőbányai Zeneiskolával 2004. szeptember 15. 
   Ünnepi zenei műsor szervezése az óvodásoknak. 
A Tudomány Világnapjának megünneplése – 2004. november 10. 
   |